Wij leveren een hosted VoIP communicatieplatform dat voor verschillende disciplines gebruikt kan worden. Een cloud platform dat ingezet kan worden voor thuiszorg, intramurale zorg en voor de kantooromgeving.
Deze oplossing kan worden gebruikt voor alle communicatie aspecten en kan primair ingezet worden voor het routeren van oproepen naar aangemelde medewerkers. Met behulp van dit communicatieplatform kan de bereikbaarheid van de medewerkers en/of teams op vele manieren geconfigureerd worden.
Traditionele VoIP telefoons, apps op mobiele devices en geïntegreerde softphone worden ondersteund. Het is gebaseerd op moderne technologie, open standaarden en biedt rijke functionaliteit die onder andere voor de zorg is ontwikkeld.
Xelion zorg integraties
Het hosted VoIP communicatieplatform sluit aan op de snel veranderende vraag en ontwikkelingen in de zorg. Door te koppelen met de nodige zorgdomotica zorgt Xelion er voor de communicatie met cliënten en personeel beter en efficiënter te maken.

Vrij platform keuze
Voor vrijwel alle devices is er een integratie met het platform ontwikkelt.
– Android
– Apple IOS
– Windows
– Chromebook
Lees hier een interview over het gebruik van Xelion
bij onze gezamenlijk klant.
Zorgdomotica
Door de alarmeringen te koppelen aan Xelion kunnen deze eenvoudig naar de juiste medewerkers worden doorgestuurd en hoeft de medewerker slechts één device mee te dragen.
Schaalbaar
Alle functionaliteit is beschikbaar voor alle medewerkers.
Er is eenvoudig op- of af te schalen door de licentiestructuur per medewerker. Hierdoor betaal je alleen wat er nodig is.
Bereikbaarheid
De zorgmedewerkers kunnen zichzelf eenvoudig aan-/afmelden voor hun dienst zonder tussenkomst van een extra medewerker.
De sterke punten van Xelion:
- Open standaarden
Het communicatieplatform is gebaseerd op open standaarden zoals SIP en XML. Daardoor zijn klanten met hun randapparatuur als alarmsystemen en telefoons nooit afhankelijk van één leverancier. Dat geeft de klant maximale keuzevrijheid. Nu en in de toekomst. - Kennis en support dichtbij
Alle ontwikkeling en support is in Nederland en gebruikers profiteren daarvan. Samen met onze klanten spelen we sneller in op nieuwe wensen zoals zorgcommunicatie met beeld of extramurale zorg en ook maken we samen met gebruikers onze oplossingen - Altijd beschikbaar
Het communicatieplatform wordt redundant aangeboden en onze service organisatie is 24/7 beschikbaar om systemen pro actief te monitoren en storingen op te lossen. Dat resulteert in gegarandeerde hoge beschikbaarheid en duidelijke service levels.

CRM integraties
Door het integreren van Xelion in het aanwezige CRM systeem doormiddel van de API kunnen klantgegevens eenvoudig gesynchroniseerd worden en voorkomt het dat gegevens dubbel ingevoerd moeten worden.
Flexibiliteit
De inzet van Xelion als communicatieplatform is uiterst flexibel en makkelijk aanpasbaar voor vele toepassingen.
Door het eenvoudige gebruik kunnen medewerkers zichtzelf makkelijk bereikbaar of onbereikbaar zetten bij wisselende diensten.
Vast-Mobiel integratie
Door toepassing van de vast-mobiel integratie zijn medewerkers op hun mobiele device bereikbaar onder één vast nummer. Het maakt niet uit of ze nu thuiswerken of op kantoor aan het werk zijn.